Medewerkers die het beste van zichzelf geven en bijdragen aan het succes van de organisatie. Oud-collega’s die nog steeds fan zijn van jouw organisatie. Minder verloop, lager ziekteverzuim, aantrekken van nieuw talent, maar vooral enthousiaste medewerkers die bij jou willen (blijven) werken. Employer branding levert je echt enorm veel op. En in deze overspannen arbeidsmarkt is het niet de vraag óf maar wanneer je daarmee gaat beginnen.
Laura van Die, selfmade woman, trekt met succes ten strijde tegen de dertien in dozijn, populaire of afgezaagde arbeidsmarktcommunicatie en helpt bedrijven zo hun team op de beste manier uitbreiden. Want tafeltennistafels, centjestellers, zitzakken, toppers; “moet ik dan in een glitterjurk naar kantoor, of zo?” wat zegt het nou eigenlijk? Wie Laura inschakelt, gaat eerst door de röntgen. Wat ben je voor bedrijf en hoe is het écht om bij jullie te werken?
“Het contrast tussen wat bedrijven laten zien en wat de daadwerkelijke cultuur is, kan vaak niet groter zijn. Ik ga daar precies tussenin zitten. Het echte verhaal delen, passend bij de organisatie maar dan toch net even anders. Je moet natuurlijk wel opvallen.”
Werkgeluk of werkgelul?
Met haar bedrijf capital v heeft ze het retedruk. De wind staat gunstig, natuurlijk, maar wat haar uniek maakt is haar totaal eigen kijk op de zaken en haar ongekunstelde werkwijze. Zo begint ze bij voorkeur elk traject met de workshop WERKGELUL, een knipoog naar de term werkgeluk die vaak gebruikt wordt als het gaat om arbeidsmarktcommunicatie. “Want wat betekent dat dan, werkgeluk? Hoe doe je dat, waar ligt de verantwoordelijkheid voor geluk? We moeten dus eerst kijken hoe het ervoor staat. De workshop is een echte eyeopener, geeft nieuwe inzichten en maakt onbesproken zaken bespreekbaar! Dat kan soms confronterende situaties opleveren, maar ik laat je altijd met liefde zien hoe het óók kan.
Employer Branding
Weg met die suffe stockfoto’s en dood gekopieerde teksten. Wie zijn jullie, wat doen jullie, waarom en hoe doen jullie dat, wat betekent het om onderdeel te zijn van jullie organisatie maar vooral; waarom zou ík daar willen werken? Dat is Employer Branding. Een eerlijke werken-bij-website, duidelijke vacatureteksten en goed zicht- en vindbaar zijn. Medewerkers die graag bij jouw organisatie willen (blijven) werken.
Laura wordt inmiddels ook regelmatig gevraagd om te spreken op bijeenkomsten, geeft gastcolleges op scholen over haar eigen loopbaan en heeft een eigen column. Met haar overtuiging, energie en enthousiasme inspireert ze werkgevers en werknemers.