Professioneel en persoonlijk

Sinds 1966 levert Aldonk Plaatwerk producten en diensten in metaalbewerkingen. Niet voor niets noemt het bedrijf zich ‘meester in plaatwerk’. Anno 2024 gaat die titel nog steeds op door te blijven investeren in medewerkers. “Als je personeel niet meebeweegt, kun je niet groeien,” vertelt
Marijn Barth, operationeel manager.

Tekst: Roxanne Sebes

Binnen Aldonk, gevestigd in ’s-Gravendeel, is er een brede expertise aanwezig: van verkopers, machine operators en lassers tot ondersteunende stafdiensten. Allemaal hebben zij één ding gemeen: een interesse voor metaal. Daarbij zijn ze in het bezit van het DNA van Aldonk. “Mijn motto is: gas geven! En dat is precies wat onze mensen doen. Dankzij de inzet van iedereen kunnen we 110 procent geven. We doen het echt met elkaar en dat ziet onze tevreden klant terug,” aldus Marijn.

Welzijn van medewerkers

Bij Aldonk werken de medewerkers op locatie of leggen ze bezoeken af aan klanten. Het bedrijf heeft als doel om klanten van A tot Z te ontzorgen en zet een stap extra als het gaat om communicatie, kwaliteit en het bieden van een oplossing. Om die service te waarborgen, zijn goede medewerkers nodig. Als operationeel manager heeft Marijn een rol op de achtergrond, maar ook op de voorgrond. “Ik maak altijd een rondje over de werkvloer en als er extra handjes nodig zijn, spring ik gewoon in om te helpen. Er is aandacht voor hoe het zakelijk, maar ook privé met iemand gaat. De mentale en fysieke gesteldheid van onze medewerkers vind ik belangrijk. Een blije collega kan zijn of haar werk nóg beter doen.”

Ontwikkeling

Medewerkers kunnen zich door middel van cursussen in hun vakgebied doorontwikkelen. Ook heeft iedere jonge medewerker een leermeester: een meer ervaren collega die hen het vak bijbrengt. “Ze leren van elkaar. De jonge medewerkers zijn wat creatiever en meer bekend met nieuwe technieken. Daar kan dan de oudere medewerker weer wat van leren.” Naast de technische ontwikkeling is er aandacht voor het teamverband. Door middel van leuke uitjes en borrels is er bij Aldonk vooral ook veel plezier op de werkvloer. Marijn: “Ik wil dat medewerkers zich hier thuis voelen.”

Profileren op events

Om nieuwe medewerkers te werven, profileert Aldonk zich op diverse evenementen en beurzen. Bijvoorbeeld op de beroepen- en banenmarkt in de Hoeksche Waard. Daar wordt het bedrijf vertegenwoordigd door een medewerker, die net een paar jaar van school is, en iemand van de afdeling HR of een meer ervaren collega. “Zo vinden we aansluiting op de verschillende bezoekers. We bieden informatie maar brengen ook ons enthousiasme over,” vertelt Marijn, die zelf geregeld een evenement bijwoont. “De interesse in techniek is niet altijd even hoog, dus dat is voor ons en andere bedrijven wel een uitdaging. Door ons fysiek te presenteren kunnen we nog beter laten zien welke kansen er zijn.” Marijn en zijn collega’s hopen op dat soort momenten talenten tegen te komen die het Aldonk-DNA in zich hebben.

Balans

Marijn kijkt met veel plezier naar de toekomst. “We doen sinds 1966 waar we goed in zijn. We gaan mee met de nieuwste technieken en breiden onze activiteiten steeds verder uit. Onze kracht is dat we snel kunnen schakelen. Een kleine of grote klant behandelen we hetzelfde, want zonder onze klanten zijn wij niets. We zoeken de balans tussen investeren in de toekomst én in personeel. Dat gaat nu ontzettend goed, mede dankzij ons fantastische team, waardoor we goed kunnen groeien. Daar ben ik erg trots op!”

Aldonk Plaatwerk
Mijlweg 2, ’s Gravendeel
www.aldonk.com


Lees hier het vorige artikel: Duurzaamheidsfabriek | ‘Zoek de energie op’

‘Zoek de energie op’ 💡

Dat is het motto van Pim Opraus van de Duurzaamheidsfabriek. Zijn organisatie helpt personen en bedrijven contact te leggen. Op deze manier kunnen zij hun bruisende ideeën voor energie-innovatie samen uitwerken. Volgens Pim is het combineren van verschillende perspectieven en belangen de sleutel tot succesvolle innovatie!

Kom meer weten over Pim en de Duurzaamheidsfabriek!