De relatie met je bureau!
Wil je echt winst maken op een investering? Investeer dan in de samenwerking met je (merk-)bureau. Daar zijn Jordi Visser van Scatch en Marloes Besemer van Rebellion Monkey het hartgrondig over eens.
Creatief vs creatief
Jordi vangt als visual designer en illustrator al bijna 10 jaar bedrijven in beeld en illustratie. Rebellion Monkey zoekt en vindt de kernwaarden van organisaties en vertaalt deze in sterke merkcommunicatie. Zo’n 5 jaar geleden gaf Jordi de archetypes die Rebellion Monkey daarvoor gebruikt letterlijk een heel eigen smoel. Met succes. Marloes: “Het was meteen spot on. Ik geloof dat we één dingetje anders wilden, geweldig.”
Investeren in de relatie
Marloes: “Hij is super goed, daarom hebben we hem gevraagd om onze laatste cover te maken. Ook als investering in onze samenwerking.
Je moet elkaar wat gunnen.” Bij investeren in de relatie hoort wat haar betreft ook dat je iemand eerlijk betaalt én dat je duidelijk communiceert over de mogelijkheden en kaders. Daar houdt ook Jordi van. “Zeg wat je wilt en wat je vindt van mijn voorstel. Dan kom je samen verder. En het gaat nog sneller ook.” Oh, en wat het budget is, dat hoort het energieke tweetal ook graag op tijd.
Loslaten loont
Marloes: “Je haalt het meeste uit een creatieveling of creatief bureau als je het vertrouwen en het lef hebt om los te laten. Zo werken wij met Jordi en we willen ook graag dat onze klanten zo met ons werken.” Jordi: “Als je een duidelijke briefing en doelen hebt, maar je niet vastlegt op een bepaalde vorm, dan krijg je van mij iets wat echt bij je past.” Kortom, als je wilt dat iets groeit, moet je er niet bovenop gaan zitten.
Je eigen kracht versterken
Is er een typische Scatch-stijl? “Nee”, zegt Jordi stellig:
“Ik vind het leuk en belangrijk om een persoonlijke stijl bij een opdrachtgever te bedenken. Maar ik probeer wel altijd iets te maken wat anders is dan anders. Dus klanten die zich in vormgeving en illustratie durven te onderscheiden, zitten bij mij goed.” En als je de ‘king of the jungle’ wilt worden met je merk, dan bel je Rebellion Monkey. Marloes: “Investeren in je merk loont altijd!”
www.scatchdesign.nl
www.rebellionmonkey.nl
Lees hier het vorige artikel: VSP Dordrecht | Iedere Dordtenaar is even belangrijk!
Onze mooie stad nog een beetje mooier te maken ❤️
Daar zet Magret Stolk, fractievoorzitter van VSP Dordrecht zich voor in. Als schapenkop in hart en nieren wil zij zich inzetten voor álle Dordtenaren. Daarom zijn VSP’ers vaak op straat en in de wijken te vinden, zo weten zij zo goed mogelijk wat er leeft. Op deze manier werken zij toe naar hun doel om echt mee te besturen!
Ben jij benieuwd naar wat VSP Dordrecht wil doen voor jou? Lees daar meer over in het artikel!