Boogerman Makelaars lanceert op 1 november een nieuw logo, een nieuwe huisstijl én een nieuwe website. René van de Giessen en Kim Grinwis vertellen vol trots over deze nieuwe ‘start’.

“Je kunt eigenlijk wel stellen dat we helemaal opnieuw begonnen zijn”, begint Kim. “Het afgelopen jaar hebben we veel nagedacht over vragen als: wie zijn we? En: waar staan we voor? Onze twee pijlers zijn verkoop en verhuur. Juist door die krachten te combineren, kunnen we onze klanten nog beter van dienst zijn. We hebben dus niet alleen onze uitstraling aangepast; alle processen zijn verbeterd. Boogerman is natuurlijk een bekende naam in Dordrecht. We hebben gemerkt dat de ‘gunfactor’ onder onze klanten groot is. Dat komt door onze persoonlijke werkwijze.” “Onze klanten hebben één enkel aanspreekpunt”, vult René aan. “Door de korte lijntjes kunnen wij altijd kwaliteit leveren. Noem het ‘Boogerman 2.0’.”

Persoonlijke aanpak
“Mensen die via ons een woning verhuren, hebben er nauwelijks omkijken naar”, aldus René. “Willen ze alleen niet-rokers, wel of geen huisdieren? Wij houden er rekening mee bij het selecteren van kandidaat-huurders. Wij hebben eigenlijk altijd een aantal woningen ‘klaarstaan’. Zo kunnen we ook verkopers die tijdelijk een woning zoeken heel snel helpen. Natuurlijk houden wij rekening met de draagkracht van potentiële huurders en met onze zorgplicht. Het toetsingsmoment is daarbij heel belangrijk. Dat toetsen houdt veel meer in dan alleen het inkomen checken. Wij kiezen voor een persoonlijkere aanpak.

Een jong stel kan bijvoorbeeld net niet voldoende verdienen voor een bepaalde woning, maar wij weten dat zij over niet al te lange tijd meer gaan verdienen. Dan kijken we naar een overbrugging, bijvoorbeeld door een borgstelling van een ouder. Kim: “Uiteraard voldoet onze screening aan alle voorwaarden die de overheid stelt. We hebben het tenslotte over zeer privacygevoelige informatie!”

Boogerman kantoor

Kruisbestuiving
René: “Die tweede belangrijke poot van Boogerman is de verkoop. Vooral aan particulieren, maar ook aan beleggers. Onze kracht is dat wij al onze diensten snel en betrouwbaar kunnen leveren. Bij nieuwbouw zien we dat mensen soms een periode te overbruggen hebben voor ze hun nieuwbouwwoning in kunnen. Dan helpen we ze aan een tijdelijke woning. Omdat we verkoop en verhuur in één hand hebben, is het ook geen ramp als de oplevering uitloopt. Bij ons valt er nooit iemand tussen wal en schip en daar zijn wij trots op!” Kim: “Juist voor beleggers kan die kruisbestuiving tussen verkoop en verhuur heel interessant zijn; we kunnen hen meerdere opties aanbieden, zoals woningen in verhuurde of in onverhuurde staat.” “We zien dat de woningmarkt nu volledig op slot zit”, vertelt René. “Soms kunnen mensen niet weg omdat hun vermogen vastzit in ‘stenen’, bijvoorbeeld bij ouderen die kleiner willen gaan wonen. Maar ook jongeren krijgen niet altijd meer een overbrugging van de bank. Wij kunnen deze klanten helpen. Wij werken met vaste, betrouwbare partijen en hebben goede connecties. Dan blijken er toch vaak toch meer mogelijkheden te zijn om een woning te kunnen bemachtigen.

Een eerlijk advies blijft cruciaal. Dit is een stressvolle tijd voor (ver)kopers en dan wil je geen open eindjes waar je je druk over blijft maken. Juist in deze tijd van hoogspanning en hectiek op de markt moet je reëel blijven. Het draait heus niet altijd om het hoogste bod, maar wel om de beste voorwaarden. We wegen alle factoren mee en kijken ook naar de toekomst. Dat we jonge mensen kunnen helpen aan een woning, geeft ons een goed gevoel. Wonen is tenslotte emotie en wonen is de basis van het leven.”

Tekst: Nettie Dekker