Merkstrategie en marketingcommunicatiebureau Rebellion Monkey heeft per 1 november het bureau Only The Brave overgenomen. Eigenaar Marloes Besemer: “Ik wil de komende jaren groeien in kwaliteit, zodat ik uiteindelijk het beste bureau wordt in de Drechtsteden en daarbuiten.”

Een tikkeltje eigenwijs, vernieuwend en met het nodige lef. Rebellion Monkey in een notendop. Het bureau wordt gerund door Marloes Besemer. Zij stond 20 jaar geleden ook aan de wieg van Only the Brave. In 2018 besloot ze een nieuw bureau te beginnen; Rebellion Monkey. Door de overname van Only the brave is de cirkel weer rond, vindt ze.

Merk als totaalbeleving
Marloes wilde zich vierenhalf jaar geleden meer toeleggen op merkstrategie. “Samen met de opdrachtgever vanaf de basis bouwen aan een sterk merk. Hoe zien zij de toekomst? Waar willen ze over een paar jaar staan? En waarom doen ze wat ze doen? Dat zijn de basiswaarden waar de organisatie voor staat. Samen met de opdrachtgever kijken we hoe we die identiteit tot leven brengen. Binnen de organisatie en daarbuiten. Die identiteit wordt versterkt met de juiste visuele identiteit zoals een logo en huisstijl. Beiden moeten de missie en de visie uitdragen. Eigenlijk zou je door de naam van het bedrijf en het logo direct de juiste associaties moeten krijgen. Kijk naar de naam van mijn bedrijf en het logo. Rebellion Monkey. Ik pak graag de dingen anders aan en probeer niet de gebaande wegen te nemen. Wij houden onze opdrachtgevers een spiegel voor en vinden daarbij samenwerken een must”. Haar bedrijf neemt opdrachtgevers mee in de jungle van het bouwen van een sterk merk. “De kracht van Rebellion Monkey is dat wij de jungle voor onze opdrachtgevers toegankelijk, inzichtelijk en toepasbaar maken. We zetten het merk neer als een totaalbeleving voor medewerkers en klanten. Kortom: wij maken een merk waarmee de opdrachtgever ‘the king of the jungle’ wordt. Het vergt soms wel wat van de opdrachtgevers. Daarom leren wij ze om vanuit een andere invalshoek naar het merk te kijken. Wij weten welke wetten er gelden in deze business en welke paden leiden naar een sterk merk.”

Fullservicebureau
“Door de overname kan ik nu het hele pakket aanbieden: van het in kaart brengen en bepalen van een corporate identiteit, de strategie tot het ontwikkelen en vormgeven van communicatiemiddelen en campagnes. Ik kan met recht zeggen dat wij een fullservicebureau zijn. Zelf richt ik mij nu vooral op de bedrijfsvoering, acquisitie en strategie. Het komend jaar verhuist het hele bedrijf naar het pand van Only the brave op de Engelenburgerbrug 3 in Dordrecht.”

Het beste bureau in de Drechtsteden
De opdrachtgevers van Rebellion Monkey zijn heel divers. Onder andere gemeenten, scholen, een wielermerk, de IT-branche en projectontwikkelaars behoren tot haar opdrachtgevers. “Deze diversiteit maakt het zo interessant. Ieder keer weer is het een mooie uitdaging om hun wensen te vertalen naar een eigen identiteit, een eigen merk. Als dat goed is uitgewerkt, kun je er jaren op verder bouwen.” 

Dat de opdrachtgevers tevreden zijn over Rebellion Monkey, blijkt wel uit het feit dat zij hun naam doorgeven aan hun relaties. “Dat voelt goed. De komende tijd richt ik mij vooral op het verbeteren van de interne processen. Daarmee verbeter je de kwaliteit van jouw diensten en dat komt de opdrachtgever weer ten goede. Ik wil de komende jaren groeien in kwaliteit, zodat ik uiteindelijk het beste bureau wordt in de Drechtsteden en daarbuiten. Dat is bij ons een on-going proces. Ik heb veel vertrouwen in de toekomst. En ik zou tegen potentiële klanten willen zeggen: Let the adventure begin.”

www.rebellionmonkey.nl

Tekst: Nanny Yap | Foto’s: Sylvia Kuiper