De KPN XL winkel in Barendrecht is dé winkel waar je als ondernemer in de Drechtsteden terechtkunt voor persoonlijk advies op maat over telefonie en internetdiensten. Floormanager Remi Jagessar: “Wij zijn een fullservice regiokantoor. We hebben hier alles voor de zakelijke markt op één adres en nemen de tijd om onze klanten goed te helpen.”

Tekst: Anne-Marie Loran | Fotografie: Anke Bot

De ligging tussen de A15 en A16, met parkeerruimte voor de deur, maakt de KPN XL winkel in Barendrecht eenvoudig bereikbaar. De naam zegt het al, de KPN XL winkel is vele malen groter dan een ‘gewone’ KPN winkel. Wie de winkel binnenstapt, wordt echter niet alleen aangenaam verrast door de ruimte. Het is vooral de huiselijke sfeer die verrast en je direct een welkom gevoel geeft. En natuurlijk staan de medewerkers klaar om te helpen. In verschillende hoeken zijn de producten overzichtelijk gepresenteerd en er zijn diverse zitjes, zelfs met loungebank en koffiehoek. Remi legt uit: “Wij zijn een dienstverlenend bedrijf, we nemen de tijd om onze klanten goed te helpen.”

Ervaar de mogelijkheden
“Deze XL winkel is echt bedoeld voor de ondernemers – van zzp’er tot mkb – in de hele regio”, vertelt Remi enthousiast. “Bij ons kan een ondernemer met al zijn vragen terecht. Of het nu gaat om een clouddienst, een internetverbinding, mobiele abonnementen, vaste telefonie (waaronder 085- en 088-nummers), integratie van vaste en mobiele telefonie, of servicevragen.” Hij wijst op de speciale wand voor ondernemers. “Hier kunnen we alle producten laten zien én demonstreren hoe ze werken. Klanten kunnen een toestel ook zelf proberen, dus optillen, intoetsen, zien welk beeld de camera geeft en ervaren hoe vaste en mobiele integratie werkt.”

Persoonlijk contact
Remi werkt samen met een deskundig team van acht mensen in de winkel en vier service-experts. Daarnaast zijn er drie medewerkers in de buitendienst. Hij licht toe: “Als een bedrijf meer dan dertig werknemers heeft, komt daar heel veel bij kijken. Dan is het praktischer om op locatie langs te gaan.” Voor een klacht of bijvoorbeeld een vraag over een factuur hoeven ondernemers niet naar een landelijke klantenservice te bellen of online te chatten. “Bij ons kun je met al die vragen gewoon in de winkel terecht. Dat is voor ondernemers veel gemakkelijker én het is persoonlijker. Bovendien kunnen we zaken beter uitleggen, omdat onze klanten alles kunnen zien en meelezen.” Remi vervolgt: “En als je modem kapot is, dan krijg je als klant van KPN meteen een nieuw modem mee.”

Altijd bereikbaar
De winkel is van maandag tot en met zaterdag geopend van 9.30 tot 17.00 uur. Een afspraak maken is niet nodig, je kunt zo binnenlopen. Vooraf online een afspraak maken kan natuurlijk ook, je weet dan zeker dat je direct geholpen wordt.

Ook kunnen ondernemers 24/7 gratis de landelijke klantenservice bellen. “Al is het midden in de nacht. Je krijgt altijd een medewerker aan de telefoon en in principe kunnen we alles meteen oplossen”, vertelt Remi trots.

Ondernemers kunnen in de XL winkel in Barendrecht overigens niet alleen terecht voor vragen omtrent telefonie en internet voor hun bedrijf. Remi licht toe: “We merken dat veel van onze mkb-klanten ook vragen hebben over hun privé-aansluitingen, daarom combineren we de zakelijke en consumentenmarkt.” Remi besluit lachend: “We denken graag mee met onze klanten en zijn dan ook écht een one-stop-shop.”

KPN XL
Donk 1, Barendrecht

0800-0403 | www.kpn.com