Het vinden van een juiste match voor de langere termijn; dát is de core business van U-Boss. Met passie en liefde gaan de ervaren recruiters en oprichters Saskia Cohen en Mariska Bianchi elke dag aan de slag om dat doel te bereiken. In de afgelopen 9 jaar hebben zij al honderden flexwerkers en opdrachtgevers in het office segment aan elkaar verbonden. En ze zijn nog lang niet klaar met hun missie: ‘als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken.’

Tekst: Esther Paans

Saskia en Mariska werden ruim 20 jaar geleden collega’s in de uitzendsector. Na een faillissement kregen zij het lumineuze idee om samen een onderneming te starten en dat bleek a match made in heaven. “Wij weten precies wat we aan elkaar hebben”, stelt Mariska. “We kunnen lezen en schrij

ven met elkaar en dat is enorm handig in het werk dat we doen. Die goede band zoeken we ook met onze opdrachtgevers en kandidaten. We nemen echt de tijd om iemand te leren kennen en samen te zoeken naar goede, duurzame matches. Ons motto luidt ‘ken iemands persoonlijke drijfveren, dan weet je ook wat iemand zakelijk gelukkig zal maken’ en daar zetten wij ons meer dan honderd procent voor in.”

Vorig jaar verruilde het enthousiaste duo de millenniumtoren in Rotterdam voor het historische Dordrecht. “Vlak bij het station, zodat kandidaten ons makkelijk kunnen vinden”, stelt Saskia. “Dat was één van de voorwaarden voor onze nieuwe locatie. We willen goed bereikbaar zijn en mensen moeten makkelijk bij ons binnenstappen. We willen uniek zijn en opvallen in wat we doen en vooral in deze tijd van arbeidskrapte is dat een grote uitdaging. Telkens gaan we weer op zoek naar creatieve middelen in ons recruitmentproces en daarbij staat altijd het persoonlijke voorop. Tijdens de kerstdagen hebben we bijvoorbeeld aan al onze kandidaten een champagnekoeler met een gepersonaliseerde kletspot, oliebollenmix en een champagnefles gegeven en ook krijgt iedereen met zijn of haar verjaardag een handgeschreven kaart. Wij geloven echt in die persoonlijke aandacht. Daarmee maak je het verschil.”

“We realiseren ons maar al te goed dat we mee moeten gaan met onze tijd. Vooral nu w

e met meer generaties, zoals babyboomers, millennials en Generatie Z te maken hebben”, vertelt Mariska. “Vorige week organiseerden we een inspirerend seminar in de Kuip. Daar bespraken we met elkaar de kenmerken van de verschillende generaties en keken we naar scholing en groei. Het vraagt van zowel de opdrachtgever, de kandidaat als van ons om een andere aanpak.” Beide dames glimlachen als ze het over social media hebben. Saskia: “We zijn actief op LinkedIn, Instagram en Facebook, maar laat mij geen Tik Tok filmpjes maken. Dan sta ik echt voor aap, dat soort dingen laat ik graag aan mijn tienerdochter over. Uiteraard willen we graag blijven ontwikkelen en meebewegen en staat uitbreiding van ons team hoog op ons verlanglijstje.”

“In de afgelopen jaren hebben we al veel mooie dingen bereikt en zijn er duurzame relaties ontstaan. En we zijn nog lang niet klaar met onze missie. Het gebeurt niet zelden dat een tijdelijke inhuur verruild wordt voor een vast contract”, zegt Mariska. “Of dat mensen na een wereldreis of hun studie weer bij ons terugkomen. Een mooi voorbeeld was een dame van 62 jaar die een andere baan zocht. In plaats van achter de geraniums te belanden werd zij medewerker van het jaar in het nieuwe bedrijf. Dat is toch geweldig, daar doen we het voor!”

U-Boss Uitzendbureau
Burgemeester de Raadtsingel 59b, Dordrecht
www.u-bossuitzendbureau.nl